Una setmana intensa, en aquesta setmana m’havia proposat com a prioritari determinar les característiques del centre on sóc, quina proposta formativa ofereixen majoritàriament quins són els seus usuaris i sobre tot qüestions organitzatives y funcional. Veig que ofereixen diferents cursos, tots relacionats amb l’àmbit comercial tal i com m’havien comentat són fruit de demandes d’empreses que els hi demanen per tant parteixen d’una demanda i s’adapten a aquesta. En les reunions he pogut observar que a aquest aspecte li donen molta importància volen adaptar-se a això que el client vol i demana, si algun professor fa proposta d’incloure un aspecte nou o interessant és escoltat però sobta que no valoren l’aportació per molt innovadora que sigui, es recollida però cal proposar-la al client sent en tot cas ell qui decideixi la seva incorporació o no. Previ a qualsevol curs tenen de dos a tres reunions amb l’empresa sol·licitant a fi de concretar amb exactitud quin serà el curs que desenvoluparan, els suggereixen propostes noves i innovadores segons el canvi comercial però es l’empresa la que decideix el contingut final. Per que m’ha semblat això no agrada gaire a alguns professors, crec que consideren que a vegades la formació no es l’adequada, els hi fan donar marxa enrere en continguts que poder són obsolets o que no creuen convenients.
He fet observacions a les aules concretament dos cursos: un per a un departament “d’Atenció al Client” i un altre una mena de curs “Bàsic de Venedor”.Prèviament vaig voler documentar-me respecte a tota la informació possible d’aquests. Encara no he tingut accés a documentació més general, però em semblava necessària per anar una mica preparada i poder elaborar una plantilla d’observació, ¿què volia observar?. Això em suposa que només us puc fer aproximacions molt puntuals de moment, del que he vist, no puc generalitzar, encara en faltes moltes més observacions. Són dos cursos formatius breus, aquí fan servir el terme curs exprés, se suposa que han de tenir una durada no superior a quaranta hores. Pel que he vist, el perfil dels alumnes és molt dispar, des de botiguers a comercials o grups de directius. Concretament aquests dos cursos, un és per a dependentes d’un grup de sabateries i l’altre per una empresa que aprofiten modificació del programa informàtic per incorporar personal. El que suposarà un nivell de formació dels usuaris també diferent. En quan a la quantitat d’alumnes està determinada per l’empresa en funció de si vol repartir els seus treballador en grups o tots de cop, és menys usual ja que llavors han de fer servir caps de setmana. Normalment no passen de deu alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario