viernes, 9 de diciembre de 2011

CONCLUSIONS DAFO

És un efecte cíclic que afectarà per una banda a l’equip directiu, ja que no els hi permet tenir un equip estable, el que fa que el pes del procés d’E-A recaigui en les coordinadores. Com a fortalesa remarco el que són molt conscients de les seves mancances, no ha calgut només que introduir aspectes de reflexió com per determinar quina metodologia volen o cóm volen ensenyar. M’ha semblat que ja ho tenien molt clar, només ha calgut posar nom als seus pensaments i tenir temps de trobada. Poder no aconseguit abans justament per aquesta manca de temps i per la excessiva preocupació en orientar els cursos només en la demanda de les empreses, en satisfer el client, convertint-se en una amenaça de perdre la seva pròpia identitat.

I per una altra banda El mateix passa amb les alumnes, ho tenen tot en les mans només cal reconduir-lo. Tot el que és una debilitat: el temps sense estudiar, la desubicació ens fa plantejar-nos, tenir present el subjecte com a tal i trobar allò què té, cal conèixer amb qui adrecen els cursos a qui formen. Se n’adonaran que no parteixen de zero, que disposen d’experiència, de pràctica. Són molts dispars, però poden aprofitar aquesta debilitat per afavorir el treball en grup, la reflexió conjunta a partir del debat i de la discussió. No els poden oblidar com element clau en el procés d’E-A, de nosaltres dependrà el seu èxit professional. Sense oblidar que una clara amenaça són el mateixos clients, repeteixen en cursos i poden comparar.
La matriu em fa més conscient de la necessitat d’interrelacionar totes les parts dintre d’un tot en la recerca d’un objectiu comú, una estructura comuna i unitària que els hi permeti definir una manera de portar a terme el procés d’E-A.


CONCLUSIONS

He penjat la matriu Dafo en dos parts perquè es pogués llegir millor, no sé si ho he aconseguit. En la primera part hi són les debilitats i fortaleses, i en la segona amenaces i oportunitats.
En cada apartat he analitzat els elements considerats en el meu projecte: alumnes, professors, equip directiu, i recursos.

En el moment de dissenyar aquesta matriu he sigut més conscients de la realitat de la empresa i sobtosament m’he adonat de la quantitat de coses que poden no només modificar sinó reconvertir d’un factor negatiu a un positiu.

Respecte els professors considero que no estan del tot aprofitats, veig com una gran debilitat la seva eventualitat, no és una feina estable, amb de compaginar amb altres, fet que comporta pocs temps de dedicació. La seva preocupació estarà entorn a fer la feina que li demanen, limitant-se a transmetre coneixements. Però alhora en les diferents reunions, tret de veure el seu nivell i la seva professionalitat no m’ha semblat que estiguessin desmotivats. Tenen iniciatives, fan propostes algunes novadores, fruit de la investigació i la recerca, que no són tingudes en compte i crec que el que és pitjor no són valorades. És justament aquest un dels punt que trobo com a fortalesa, crec que a més a més, això els aportaria una oportunitat per vincular-los a la feina. No disposen de recursos econòmics i de quantitat de cursos, el que no permet un equip més estable. Qüestionable per una altra banda, perquè em sembla que dediquen massa temps e inversió econòmica a la promoció de cursos. Per què no convertir les seves ganes d’innovar en una proposta que pugui garantir la fidelització del professorat?.

DAFO (ANENACES/OPORTUNITATS)

DAFO (DEBILITATS/FORTALESES)