La setmana passada no vaig afegir res al blog perquè vaig estar malalta, no vaig poder anar a les pràctiques dos dies, amb la qual cosa porto la feina endarrerida, per una altres part millor perquè m’ha donat temps per a poder recollir més qüestionaris. Finalment he aconseguit passar els qüestionaris no del tot ni a tothom que jo hagués volgut, però tot i així penso que no amb caràcter general sinó orientatiu em permetrà tenir una visió dels alumnes i dels professors. Això suposa que m’hauré d’ajudar d’altres aspectes amb els quals ja contava, com l’observació a l’aula, de la qual he de reconèixer que he tret més profit del que jo pensava, he pogut fer més de les que tenia previstes i m’ha servit no només per veure el funcionament de l’aula, sinó actitud dels estudiants i les maneres de fer del professorat, realment les valoro com molt profitoses.
Tot i així hem aconseguit un total de 30 qüestionaris passats en dos cursos diferents i en un d’ells en dos grups, no ha estat tants els passats als professors, un total de 5. De fet no hi ha tants professors, tret dels tres més habituals que són els que porten la majoria dels grups i es reparteixen les assignatures, els altres dos són més eventuals, el que em fa pensar que qui portarà realment el cos dels cursos són aquests tres professors.
En quan a les observacions de l’aula em vaig preparar unes pautes a observar, pels alumnes i pels professors en vaig fitxar en aspectes tals com: estant preparat pe a escoltar, fan una escolta (amb atenció, amb propòsit), accepten reptes, són actius participatius. Respecte als professors: fomenten treball en equip, tenen cura de la participació, són actius, fomenten treball:cooperatiu, debat, discussió, tenen present característiques dels alumnes, etc. Tot això m’ha permès tenir una idea respecte a les necessitats en funció de les característiques dels alumnes y del professorat. El que em va donar pas a la segona fase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario